woensdag 12 mei 2010

L'Abbaye de Fontenay








Het was bitter koud vandaag, we waren naar L'Abbaye de Fontenay gegaan om dit schitterend gerestaureerde klooster te bekijken. We waren een van de eersten daar, het voordeel hiervan was dat we vaak alleen door het klooster konden dwalen en foto's maken. Ik vond het heerlijk dat het nog zo stil en rustig was. Het was alleen wel verschrikkelijk koud.


Na de bezichtiging van de oude smederij en het waterrad zijn we als laatste het museum in gegaan. Janny en ik hebben daar een mooie film gezien over de geschiedenis en de renovatie van het klooster, de jongens hebben boven de kachel bij de ingang rondgehangen om een beetje op te warmen. Helaas konden we daar allen maar drinken uit een automaat krijgen dus zijn we toe snel in de warme auto gestapt. In Montbard zijn we in een bar even wat gaan eten en drinken.
Egbert voelde zich vandaag niet zo lekker, we hebben daarna boodschappen gedaan bij de Aldi in Saulieu en zijn snel naar het huisje gegaan. Daar is Egbert even gaan liggen en ben ik in mijn nieuwe boek van Elizabeth George gedoken.
We hebben 's avonds lekker gegeten, nieuwe aardappelen met knoflook uit de oven met salade en een stukje vlees. Daarna de radio aan en lekker met het boek voor de kachel. Ik ben laat gaan slapen want het verhaal is heel erg spannend.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten